sobota 19. dubna 2014

Domácí pohankové těstoviny























Jednou o víkendu jsem se nudila (měla jsem spoustu práce, a tak jsem se snažila vymýšlet si jiné povinnosti) a napadlo mě: co takhle si udělat domácí těstoviny? Tak jsem googlila a googlila a nakonec jsem se na všechno vykašlala a udělala si vlastní domácí těstoviny z pohanky. Prostě jsem vzala pohanku a kafemlýnek a tupila mi nože, dokovať nebyla pohanka umletá. Trochu se tomu divím, ale i tenkrát byly těstovinypovedené.
Dneska jsem dostala chuť na špagety, ale jiné, než bílé doma nemáme. Ale máme něco jiného. Pohankovou mouku. Takže přišly na řadu pohankové těstoviny II. Na to, že jsou bez vajec, dobře drží, krásně se válí a nejsou rozblebcané. Navíc v 18:45 jsem si vzpomněla a v 19:15 jsem už byla po jídle...



Potřebujeme:
(1 porce)

65 gramů pohankové hladké mouky
25 mililitrů vody
pohanková mouka na vál

Ingredients:
(1 serving)

65g of buckwheat flour
25 milliliters of water
buckwheat flour for rolling

Postup
Odvážíme si mouku a odměříme vodu. Po trochách přidáváme vodu k mouce. Ze začátku mícháme lžící a pak hněteme prsty, abychom věděli, jestli je potřeba další voda. V míse by neměla zůstat suchá mouka, ale těsto by se nemělo moc lepit. Když jsme dosáhli tohoto, vyndáme si nejlépe dřevěný vál, pořádně (!) ho pomoučníme a menším válečkem válíme do tloušťky asi 2 milimetry. Po několika převálení vždy obrátíme a ujistíme se, že se těsto nikde nelepí. Tenoučkou placičku seřízneme s dvou stran a ostrým nožem nařežeme na tenké nudle. V této fázi je můžeme buď usušit, nebo uvařit. Rozhodneme-li se je sušit, smotáme do klubíček a dáme na suché místo na jeden den. Pak skladujeme ve sklenici. (ty pak vaříme asi 10 minut)
Vaříme-li čerstvé těstoviny, vhodíme je do vroucí osolené vody, chvilku počkáme, zamícháme, stáhneme plamen a přikryjeme pokličkou. Vaříme 3-5 minut a hlídáme, aby se nám nezvedala pěnou poklička. Pak už jen slejeme a propláchneme studenou vodou.


Directions
Prepare water and flour. Add water to flour. (little by little) Stir with spoon and than using your fingers, until all flour is part of the dough, but the dough must not be sticky. (if it is, add a little of flour) Then roll on floured baking blew until it is very thin badge. Then make thin noodles using sharp knife. These noodles can be cooked now, or you can dry them and use later. If you want to dry them, make from them small nests and leave them on dry place one day. Then put them into jar.

 If you want to cook them now, put them into boiling salted water and cook them about 3 minutes. Then fuse it and let go through it cold water.


2 komentáře:

  1. To nevypadá až tak složitě. Díky za recept. Právě nějaké takové zdravé těstoviny bych si už delší dobu rád také zkusil udělat. Máme navíc doma takový ten strojek na těstoviny který se tu válí nevyužitý, tak se pro něj alespoň konečně najde využití. Jak bude víc času, tak to zkusím. Ještě jednou díky. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :)